Vem är jag!

Kommentera
En medelålders ortoped i sina bästa år som söker upplevelser som är utvecklande för kropp och själ.

Det var ett tag sen jag skrev i min lilla blogg av flera skäl och såklart har det hänt en del.
Ur det hälsomässiga perspektivet finns det både bra och dåliga erfarenheter.

Införskaffade en spinningcykel till min glädje och använt den vid intervall träning och skodde 26" med vinterdäck, missade dock årets första mål att köra Lidingö MTB. Har inga bra ursäkter mer än dom dåliga.

Trillade av motorcykeln och bröt nyckelbenet 21/5 då jag var inne på att ta igen allt det missade och ökade faktiskt träningsdosen markant från 2-3h pass till 3-4h.

Nåja det gäller att se framåt så jag läkte ganska snabbt och gjorde premiärtur efter 7veckors uppehåll. Otroligt vad jag tappat och vem är jag i MTB sammanhang? Var tvungen att köra mot de vältränade Almbyiterna från Örebro https://www.strava.com/activities/637638227.

Mitt flås var borta och tekniken var inte något vidare men viljan är som vanligt mitt starkaste kort.
Inser att mera teknik träning, viktnedgång och kondition/intervall i kombination med distanspass är det som gäller.