Varför?

Kommentera
   
 
 
 
 
Kämpar på med 4x8 2:1 för dom ger mig mest tid i <HR90% (röd/intensinzon=V02 träning) utan att jag blir totally exhausted!
Värst är 4x4 som är 16 min högintensiv träning som jag tycker är extremt plågsamma.
 
Totalt idag 285Watt på 32 intensiva minuter och 13:07 i intensiv pulszon, 4x8 för en vecka sedan på 292 W och 13:31 i röd HR zon.
Tanken att blanda tröskelträning Z4 och V02max Z5 med låg/hög kadens.

Prövade med lite lägre kadens (mer muskelstyrka) högre motstånd än förra intervallerna på högre kadens (mer hjärta) och lägre motstånd. Upplevde igår att jag var trött och lös i magen, sitter kvar en del idag.
Tur att strava hade paus.

Numera kör jag bara Monarkwatt tack vare ett program som överför informationen till min Edge1000 (cykeldatorn)
Sänkte manuellt mitt FTP till 290 Watt, men siktar på ett 20 min max test i en viloperiod om 2-3 veckor.
Målet är att klättra över den magiska 300 gränsen.