Trötthet efter 5e passet i rad.

Kommentera
Misslyckat tröskelpass?
Körde ett 4x10/2 precis på AT dvs runt 98-100% FTP (305-310W) var målsättningen men kroppen reagerade negativt.
Tanken med dessa pass att dom ska vara kontrollerade och pulsen ska stabiliseras runt tröskelpuls 158 +/-4, dvs det handlar inte om att ge max.
Men redan under andra 10an började det bränna i låren och jag kände att detta var en sånt där pass som inte gick som planerat.
Men trots allt fick jag 37 minuter i Zon 4 dvs 90-104% av FTP så helt misslyckat var det inte.
 
Tolkar att det var ett för sent pass (21.30) med dålig sömn men även resultatet av det 5e passet i rad samt att det föregicks av gårdagens SST på 2x20 lågkadens och ett distanspass.
Så vart lite för mycket, varje faktor potentierar varandra till det sämre i detta fall.
 
Sensmoralen är att jag kommer nog inte köra 2 intervallpass i rad utan ha en sk TRX (Gummiband/styrka) dag emellan intervallerna och att vilo veckan får kortas ner för att inte tappa för mycket.
Men även lyssna på kroppen, enstaka pass kan prestationen vara dålig men reagera på det i tid.
 
Mitt CTL är nu uppe i 38 och tanken är att ha en lagom progression runt 5-10% per vecka. Viloveckan var jag nere i 35 och gjorde bra resultat med signifiaknt ökning i alla 4 kapaciteter,
SIktar på en naturlig vilodag imorgon och sen på Torsdag köra ett 2x20 på strax över 300W.
 
Vågen visar att jag är nere på runt 93kg och hoppas jag kan komma ner mot 92 trakten i December.
 
Nej nu måste jag sova...