Lågt tröskelblock 10 dagar. Viktminskning.

Kommentera
 
 
Detta var min vy i 2 timmar.
 
 
Inte så upphetsande men försöker motivera mig mentalt att jag blir bättre av detta.
Kliver in i en lågtröskelperiod med fokus på att blockera en lågintensiv zon som många kallar SS (Sweet Spot) eller AT- för att efterlikna distansträningen och tröskelträning.
 
Idag hela 2h med vyn ovan på ett 4x20 min pass med ett snitt på 271W, med aktiv en vila på 5 minuter mellan varje intervall på 200W.
Var 3e minut kliver jag upp 1 min i övre zon 4 (AT+) genom tyngre motstånd och lägre kadens så jag tränar även styrkeuthåligheten.
Hela passet gav TSS 139! 
 
 Snittet i de olika 20 minuters intervallerna.
 
        Watt      medelpuls (maxpuls)
  1. 271        137 (145)
  2. 273        142 (150)
  3. 268        146 (151)
  4. 271        150 (156)
 
 Viktkampen
 
Detta är svårt men jag försöker undvika att äta efter passen och vara halvhungrig i samband med passen för att bränna FETT!
Men äter bra måltider innan, erkänner att jag fuskar med onyttigheter men inte så ofta.
Undviker dricka kolhydrater och energität mat och det slinker ner massa frukt.
 
Målet att väga 85kg till starten i mitten på Maj är nu realistiskt.
Tappar nu ca 0,7 kg i veckan.
Från att varit en överviktig man på 102 kg Aug 2017 (112kg 2014) är jag nu nere i 91kg och målet är att hamna slutligen runt 80 kg .
 
Väger mig varje morgon fastande på Garmin Index smart scale våg som registrerar allt möjligt om mig själv.
Benmassa, fettprocent och massa annat, garmin anser att min fettprocent är på 18% vilket jag tror snarare är 23% eller något liknande men man kan åtmistånde följa en trend.
 
Väger snittet av vikten varje vecka och ser trenden enligt nedan.