Testar teorier i verkligheten mot en ny Baseline.

Kommentera
Återhämtningstider!
 
 
 
Kroppen har senaste veckan känts riktigt trött och jag har 10% underprestation på wattcykeln, dags att lyssna på kroppen!
Ligger ca 5h före i min måldos på ca 7h i vecka, så det kapitalet ska jag utnyttja till att vila.
 
Per vecka har jag tränat 5 dagar senaste månaderna som i praktiken innebär att jag inte vilat mer än en heldag i sträck.
Har 2 vilodagar nu för att innan haft en vecka  med 4 högintensiva pass samt ett distans och styrkepass, dessutom var senaste distanspasset var riktigt tungt.
 
Rikard Larsen skrev i en artkel att man kan utnyttja sin trötthet i att bli bättre och jag ska ner och köra ett styrkepass som jag tycker är relativt vilsamt.
 
Kör ett lugnt distanspass i morgon och vila dagen efter.
Kommer sikta mot mera tröskelpass helst ute i veckan men låta kroppen vila efter.