September 2017

Kommentera
Insåg att jag måste utgå från något och gjorde tester på en  Monark Ergometern LT2 som jag köpte av
Aktivitus Edition i Februari 2017.
Den levererades med kalibreringsvikter annars är den i stort identisk med den som Monark levererar.
Jag installerade ett bryggprogram från Erik Botö med Raspberry Pi / ANT+så jag kan logga in mina effektvärden i Garmin Connect, finns beskrivet i Fb gruppen Monark Testcykelträning.
 
Dom 4 fysiologiska systemen som man vill träna, gjorde tester på detta i början av September. Se min strava

5s=880W Maxkraft (Anaerob Alactacid) . Zon7

1min=478W Anaerob Kapacitet (Anaerob Lactacid), Zon 6

5min=357W Aerob effekt (V02 max). Zon5

20min=312W Aerob Kapacitet (Tröskeleffekt). Zon4

3-4h=240W?? FatMax Distanströskel. Zon3

FTP=300W beräknat enligt Xert, en träningsapplikation för garmin.

Visar att jag har en ganska utpräglad trökelprofil med dålig Anaerob kapacitet realivt till min Aeroba.

 

Kommer testa dessa fysiologiska system under min träning och se om jag utvecklas.