Race och Kraschrapport đŸš” đŸ€•

Kommentera
Det var skitigt men skitkul som vanligt
 
 
Uppladdningen startade med en rejÀl frukost och precis innan det var dags att rulla ner mot starten sÄ var jag förstÄs tvungen att gÄ till den enda BajaMajan, dÀr det var en herrkö pÄ 20 minuter.
 
Lite stressad började min förberedelse och rullade ner till starten och hamnade dÀr lÄngt bak i startled 6, starten gick uppför startbacken pÄ asfalt.
Som vanligt skulle mÄnga förbi som om det vore ett sprintrace och jag ville  inte gÄ pÄ för hÄrt i början för jag visste vad som komma skall.
 
DÀrefter tog den branta stigen vid som heter caterpillarbacken som nu hade förvandlats till en gyttjetig sÄ det vart köbildning med 4 led av promenerande cyklister. 
 
SÄ vart det tidvis under första delen av loppet med sönderkörda stigar, stÀndiga avhopp frÄn cykeln med lera som satte igen pedalerna sÄ dom inte fungerade.
 
 
PÄ banvallen lÀngs riksvÀgen hade jag ett grymt fint tryck i pedalerna och jag hÀngde av mÄnga pÄ rent tempo.
Jag kÀnde mig stark helt enkelt, samma kÀnsla som pÄ Lidingö 1 vecka innan. 
 
NĂ„gonstans 4 km innan Öglundabacken efter dryga timmen i loppet gick jag omkull med en ganska vĂ„dlig luftfĂ€rd ner i ett trĂ€sk dĂ„ jag försökte hitta en genvĂ€g förbi en spĂ„ng.
 
Jag stod still i nÄgon minut omtöcknad och nÄgra cyklister frÄn allebike i AlingsÄs och ett Àldre par frÄgade hur gick det.
Mitt svar var att det vet man inte förrÀn efterÄt vilket visade sig, jag inte kÀnde inte nÄgot speciellt.
Men efter 20 minuter undrade jag varför jag var skitig och hade ett sÄr pÄ benet.
Adrenalinhög eller tappade jag minnet?
I mÄl kom AllebikegÀnget tillbaka och beskrev det som en riktig OTB eller krasch över styret.
 
Jag vart i varje fall ganska lerig dÄ jag passerade vid motionsspÄret vid ca 35 km pÄ bilden.
 
Kraften var betydligt bÀttre Àn förra Äret vilket visade sig i slutet pÄ loppet som avslutas med ett par duktiga stigningar som avslutas med en ökÀnd brant som heter strupen.
DÄ gick jag pÄ max med puls över 90% och nÀrmare 300 snittwatt med en peak pÄ ca 500 watt och passerade ganska mÄnga uppför vilket inte var fallet med förra Ärets kollaps dÄ jag gick uppför backen.
 
VĂ€l i mĂ„l konstaterade jag att sluttiden 4.41h pĂ„ plats 144 i Herrar motion av 225 som kom i mĂ„l, vilket var klart bĂ€ttre Ă€n förra Ă„rets plats 252 av 277 startande pÄ 5.15🏅
 
Tiderna Àr svÄrtolkade nÀr loppet var 7 km kortare i Är men mycket mer sönderkörd stig som inte gynnade oss som lÄg lÄngt bak dÄ det vart rena lerfesten.
Vilket visade sig genom att den siste som tog poÀng i klassen Herrar motion i Är var 58% efter eliten pÄ 4.19 mot ifjol 45% och 4.10.
 
NĂ€r jag kom in i herrarnas omklĂ€dningsrum var allt varmvatten borta 😝och jag fick en totalupplevlese av sjĂ€lvplĂ„geri. 
Efter duschen skakade jag i hela kroppen satte mig i bilen, somnade i 20 minuter, Jag hade tagit ut mig totalt.
 
VĂ€l hemmavid orkade jag inte plocka ut cykeln eller nĂ„got annat heller utan en v-a-r-m dusch lite mat och sen somnade jag in ovaggad som en stock đŸ’€ 🙃
 
PĂ„ det igen!
Dagen efter kÀnde jag mig oförskÀmt pigg och öste ut ett ton jord frÄn ett slÀp, tvÀttade cykeln med högtryck och passade pÄ att ta en provtur pÄ racern i propogandavÀdret.
Provar ut olika sittstÀllningar med smÄ justeringar och konstaterar att jag börjar vÀnja mig fast den erbjuder inte speciellt mycket komfort.
 
 
 
I morgon tÀnkte jag köra lite snabbdistans pÄ racern och övermorgon med MTBn för att i slutet pÄ veckan bege mig till Stockholm pÄ en kurs.
Kanske jag hinner med att löptrÀna eller rentutav styrketrÀna lite dÄ, vilket var ett tag sen jag gjorde.
 
NĂ€sta tĂ€vling blir i LĂ„nga Lugnet i Falun om 2 veckor och jag funderar starkt pĂ„ att starta i H50 eller i en fĂ„lla lĂ€ngre fram 🙌.
Jag slipper köer och kanske kan fokusera mer pÄ min egen körning.
 
 
 
 
 
Â