Sunday is New Bikeday and next mission Västgötaloppet!

Kommentera
Det gick inte fortare med RC 900 Pro !
 
 
Spontanitet och nyfikenhet kan uttryckas i massa former som att köra nya stigar  och även köra en ny cykel.
Scott Spark RC900 Pro låter mäktigt och spontant vart det ingen större skillnad att kliva upp på denna nyinköpta Cross Country racer.
Den stod bara 8km från mig och till rätt pris och alla 2018 modeller är slutsålda, så sagt och gjort slog jag till på denna rakt av utan betänketid då modellen är het på marknaden.
 
Jag måste nog provocera den mer över någon stenbröt eller annat läskigt så tävlingspremiären avslöjar sanningen nästa vecka.
 
Tänkte att man måste uppleva the Grande Finale i den Svenska Långloppscupen, den avslutande långloppstävlingen i Ulricehamn nämligen Västgötaloppet.
Det blir alltså 8e långloppet i år!
 
Var efter förra loppet lite tveksam men if you are in doubt don`t heisitate to challenge yourself.
 
Har märkt att det känns i kroppen flera dagar efter ett lopp på 3-4h så det är den bästa träningen om inte annat när nummerlappen sitter där på styret.
 
Idag pressade jag ett naturligt intervallpass ute på 6x10 ( ja jag gillar struktur) utan effektmätare och bara känsla och det kändes riktigt skönt faktiskt.
 
En förmåga som jag blivit bättre på är min nyttjande grad över längre distans, dvs pressa länge i tävlingtempo vilket är en nyckel i långloppen . Samtidigt känner jag att jag inte blivit så mycket anaerobt starkare vilket jag kommer ha som sikte på nästa uppbyggnadsfas i grundträningen som jag tänkte starta i mitten av Oktober.