Trött hjärna och kropp, återhämtning med 3x30min Fredagsfys.

Kommentera
Stockholm.
 
Utbildningsdagar i Stockholm med min arbetsgivare Feelgood som var givande.
Men hela 2 dagar utan fysiskt aktivitet och dessutom med massa god mat och bakelser var belastande.
Noterar även att alla Stockholmare springer nästan när dom går, undrar varför egentligen.
 
Jag kom hem och stöp i sängen då min trötta kropp ville sova i 9 timmar, det tog på krafterna att uppleva allt detta.
 
Är inne i mitt extensiva tröskelblock nu med fokus på lågintesiva men extensiva aktiviteter.
Ett 3x30min intervall  på ca 270Watt i intervallerna orkade jag med efter 2 dygns vila.
Dessutom hanterbar ansträngning med en belastning som motsvarade nästan 3h utecykling i zon 2.
Paradoxen är att det är mindre belastande att träna mot att inte göra något.
 
Imorgon kör jag ett 4x20 pass med varierande intensitet.
Erkänner dock att det börjar bli riktigt tråkigt att sitta inne och cykla, längtar ut men för mycket snö i spåren för att man ska få ett flow.