Styrka/motorik och kärringgympa.

Kommentera
Så mycket jag kan på 10s och när ska jag komma över 1000Watt?
 
 
Försöker lägga in ett eller två pass i veckan med 5x10s, men erkänner att jag fuskat med den biten.
Dagens extremintensiva pass gav bara 50s med ändå TSS16 till belastningskontot.
 
Anledningen till 10s är det jag läst om att all styrketräning över 10s leder bara mot hypertrofi och jag vill öka min maxstyrka utan att hypertrofi inträder.
 
 
 
Detta är min sämsta gren, ren anaerob power om jag får tro monarkin.
Dvs det är den explosiva kraften med accelration från 50RPM till idag max 150RPM.
 
Pilatesbollen är min sambos och kör ett par fina coreövningar som jag sett på youtube med fokus på nacke armar och rygg.
 
 
Dagens cykelpass med initial hög pedalkraft som avtar mot slutet med att effekten ökar med hög pedalhastighet.
 
Jag tror att jag tappar 10% från veven av det faktumet att energiförusten i drivlinan och bromsbandet ökar med ökad efffekt samt att trögheten att accelerera 20kg svänghjul inte ses.
Men snart kommer snart köra med min Quarqeffektmätare på utecykeln och pressa några maxinsatser så fort jag kan installera den nya vevlagret så jag får ett kvitto om jag är gubbsvag på riktigt.
 
Imorgon fortsätter monarkknarket med en 4x4/4