Ungersk vila och 6 dagar utan cykling.

Kommentera

 Magyarorszag

Med sambo Carla och till hennes familj i Ungern/Magyarorszag och det helt obegripliga språket.
Annars ett land som verkligen är värt ett besök, billigt och vintrarna är mildare och storstadspulsen finns.
En middag ute kostar mindre än hälften än vad det gör i Sverige på en bättre restaurang. 

Denna helg innebar en skön avkoppling, gick upp ett kilo i vikt och därmed har jag hela December legat konstant runt 92,5 kg.
 
Min fitness enligt strava har sjunkit något så jag tänkte även köra CP-tester men tänkte vad ska det leda mot?
Att jag tar i mera eller värderar om min träning?
 
Nej jag kommer köra mitt polariserade upplägg med möjligt mindre intensiva intervall och mera distanspass/SST
 
Kommer nu starta den 2a av 3 perioden i min grundträning och startar upp med tröskelblock på 2 veckor och tänker öka belastningen lite med mera distanspass.
Det blev ett 4x20/5 SST pass på 88% av mitt FTP vilket gav 125TSS till belastningskontot.
 
Har insett att viktreduktionen måste forceras varför jag nu inhandlat en Garmin Vivosport pulsklocka och siktar på 10000 steg dagligen mot tidigare ca 3-4000 steg. VIlket kommer ge ca 3-400Kcal på förbränningskontot.
Under jannuari kommer målet vara att komma runt 90kg för att senare i mitten på Maj ligga under 85kg vilket inte ska vara helt omöjligt.