Örebrocyklisterna och klädutprovning. Vilodag med förhöjd vilopuls. Rekord.

Kommentera
 
Storlek har betydelse.
 
Efter att irrat omkring på Asphomen som är en stadsdel i Örebro hittade jag massa cykelfolk från Örebrocyklisterna i deras klubblokal på baksidan av en byggnad på Adolfsbergsvägen.
Klubben verkar ha anor och en ren cykelklubb kanske är att föredra, hoppas jag kan bidra med något.
Erkänner att jag inte är en sån föreningaktiv människa men med mer energi och tid så känner jag mig redo.
 
Tröjor och Cykelbibs såldes som paket till bra priser, Storlek 5 verkade vara mitt mått.
 
Tanken är väl att representra en klubb och dom verka ha många duktiga cyklister.
Som sagt deras klubbtröjor är snygga, kanske man skulle satsa på RosaEdition.
 
 Vilodag
 
Dagen efter distanspassen tar jag alltid vilodag för att jag känner det behövs. Det kanske känns eftersom jag inte är van att ligga på så hårt så här tidigt, man är tidigare van att starta upp någon gån i slutet på Mars.
Men nu så har jag en tydlig struktur vilket jag inte ens varit i närheten av tidigare.
 
Startar årets första vecka med Rekord för mig, 494 minuter vilket är dryga 8 timmar vilket innebar TSS på 504.
Min tanke är att CTL som speglar det som hänt 42dagar eller 7 veckor tillbaka ska någon gång i början av Mars vara uppe i 500.
Det innebär att om jag ligger runt 500 varje vecka i 7 veckor framåt så kommer det vara möjligt.
 
Vecka 2 inleds med lite gubbcykling eller mer fint Sweetspoot cykling som jag brukar variera i kadens mellan 50-95 och inslag av simulerade uppförsbackar utan att pulsen drar iväg.
 
Kanske jag byter ut 10x1/2 till en klassisk 4x8/2 då jag redan har styrke/anaerob-träning i programmet.
 
 
 
 
Min vilopuls var hög hela dagen i går efter distansturen vilket signalerar att något händer i min kropp.
Förkylning och eller aktiv återhämtning.