Tog chansen att misslyckas med tjäderattack.

Kommentera
Propagandacykling mot alla odds.
 
Foto:Anders Jansson
Veckan har gått till att känna efter en magsjuka sannolikt orsakad av mat, har inte kännt mig på topp.
Ett ryggskott i Torsdags gjorde att jag tänkte, detta är inte min vecka.
 
Men strålande väder en stark vilja att inte slås ner gjorde att jag laddade inför dagens övning i Falun med mycket backar och teknisk stigåkning.
 
Laddning med frukost, satte mig i bilen och styrde upp mot Falun i propagandavädret för att starta lite längre fram i fålla 5.
Starten gick i ett damm moln med första 2 km konstant uppför och känslan av kraft fanns inte idag.
På Lidingö MTB hade jag 60% av pulsen över 151bpm nu hade jag bara 3%, kroppskrället var inte redo helt enkelt.
Tankarna under loppet var om allt möjligt från jobb till alternativa planer i sommar.
 
Tävlingen som går i 3 loopar och den sista loopen är tuff, 5 km in på denna strax innan banans högsta punkt står en tjäder och talar om för mig att jag inkräktar på hans revir.
 
Ett par rejäla backar senare är jag tvungen att gå in i skogen då magen är i uppror.
Missar därefter en pilmarkering och tänker, jaha det är nog lika bra att rulla ner till startplatsen och göra en DNF.
 
Helt klart var jag inte redo för detta lopp och trots detta  20 min snabbare än förra året efter 2 varv.
Stigåkningen och spångarna tog jag galant men benen kändes som betong.
Tanken om jag varit redo gör att jag redan ser fram mot nästa år och nästa tävling Lida Loop.